Vi välkomnar 2015

Årets första inägg på bloggen.
Gårdagen var lugn. Familjen kom över och vi tittade på film och hundarna sov i princip hela kvällen. Ingen av dom brydde sig om fyrverkerierna som smälldes och det är jag väldigt lättad över. För 2 dagar sen, när pappa var ute med Izor så mötte de en man utanför min port som kastade en raket mot Izor. Raketen exploderade ca en halv meter från Iz och pappa och tack gode gud brydde sig Izor inte speciellt mycket. Utan han var mer orolig över hur chockad och rädd pappa blev. När pappa kom hem och berättade vad som hänt blev jag rasande. Jag svor att om jag fick tag i den mannen skulle han få sig sitt livs värsta utskällning, så han gick hem med svansen mellan benen. Tack och lov stötte vi inte på fler idioter som inte vill någonting annat än ont. 
 
Nu sitter jag och äter lite vitlöksdipp från gårdagen tillsammans med morötter och Aryah ligger och tuggar på ett märgben och Izor på en grisfot. Ute är det grönt igen, snön har smält bort och istället är det snorhalt ute på vägarna. Vi tar oss knappt till hundrastgården då det är så halt trots att dom har sandat. Så hundarna får nöja sig med kortare promenader tills vi faktiskt kommer någon vart. Igår gick vi en långpromenad på 3 timmar och jag vet inte hur många gånger jag höll på att ramla. Var riktigt rädd att hundarna skulle bryta benen när dom sprang på de isiga vägarna men dom verkade ha koll på läget och höll sig vid dikerna där det var fastare mark.
 
Imorgon åker A och jag till Valbo och tränar IPO och i övermorgon åker vi till Hudiksvall för 2 dagars räddningsträning. Kommer säkert gråta mig till sömns då jag har så svårt att sova utan Izor. Tack och lov är vi bara borta en natt så vi kommer inte vara ifrån varandra alls för länge. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0