Väldigt duktig malle

Den där mallevalpen överraskade mig igen, jäklar vilken valp. Idag på valpkursen var hon sådär gudomligt rolig att jobba med. Kontakten mellan oss är det inga problem med och hon söker sig till mig hela tiden. 
 
Vi har lekt idag, tränat olika kontaktövningar osv, sånt man gör på en valpkurs helt enkelt. Vi fick även en läxa att ta med valparna till 4 helt nya platser och se hur dom reagerar. Jag började direkt att fundera på vart jag skulle ta med A, kom inte på något ställe, hon har ju varit med mig överallt. Haha. Men efter mycket klurande hemma hos mor så kom vi på 1 plats iallafall, och det är Hemlingby. Så dit ska vi i veckan så hon får utforska stället så ska jag passa på och analysera henne på plats. 
 
Nåja, fick även tips på hur jag ska få henne att gå fint i koppel och tänka sig, tipset har funkat super än så länge. Nu har vi gått två svängar, första svängen blev det lite smådrag i början men sen så, hon lunkade på fint utan drag. Däremot var Izor lite dragig men andra svängen vi var ute gick dom som två ljus vid min vänstra sida. Jisses vad skönt det var att båda uppförde sig. 
 
Nu ska jag försöka klämma mig ner i sängen som hundarna har tagit över och slå på någon film. Trevlig kväll allihopa önskar jag och belgarna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0