Träningen går framåt

Izor och jag tränar hundmöten varje dag. Vi går på ställen där det brukar gå hundar för att kunna träna. Än så länge har träningen gått väldigt bra, han är lugnare under promenaderna och går inte upp i varv när vi ser andra hundar. Igår kväll hade godiset tagit slut men med hjälp av rösten fixade vi ett hundmöte trots att lillan småskällde. 
 
Det är inte lätt att vara 2 hunds ägare när man behöver lägga ner 100% av sin tid på en individ på promenaderna. Dom trissar upp varandra och jag får lite svårare att kontrollera dom. Därför går jag oftast enskilda promenader med dom. Aryah sköter sig väldigt bra när vi går själva, visst händer det att hon skäller till när hon ser en hund men sen går hon bara därifrån. Och Izor sköter sig otroligt bra. Han vet att det inte lönar sig att dra i kopplet för kung och fosterland. Han går inte som en klocka men han sliter inte längre i kopplet utan kan gå med ett relativt slakt koppel.
 
Jag spårar allt oftare med hundarna och har börjat fått upp intresse för spår vilket är väldigt roligt. Det är så lätt att gå ut på gräsmattan och lägga ett varsitt spår till hundarna. Dom är så nöjda efteråt. Jag ska kika och se om jag hittar någon bra bok om spår att köpa. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0