rädsla

Något man läser dagligen om på facebook och som drabbar på tok för många hundar är att de blir förgiftade av råttgift. Varje gång jag läser om sånt på nätet får jag en klump i magen. Jag har sett videos där hundar kämpat för sina liv men inte överlevt. Det är vanligt i andra länder på semesterorter att man använder sig av den här metoden för att bli av med gatuhundar innam turisterna kommer. Jag förstår inte hur folk kan göra så. Mot både råttor och hundar. Låta de lida något fruktansvärt innan de ger upp och slutligen dör. Jag är glad att jag inte är någon av dessa besökare, jag är glad att jag aldrig varit utomlands och fått se detta. Då det faktiskt inte bara sker när ingen annan ser. Det sker hela tiden, nu, imorgon, i övermorgon.  Allt för att städa gatorna från hemlösa hundar. 
 
Det som är så skrämmande är att det finns en grupp sjuka människor även i sverige, som lägger ut råttgift på gatorna så att våra hundar blir förgiftade och dör. Jag läser dagligen om hur folk varnar andra om råttgift och det skrämmer mig. Tänk om mina hundar får tag i någonting förgiftat? Tänk om jag får se mina hundar kämpa för sina liv på grund av någon sjuk människa som inte gillar hundar? Det är tusen tankar som snurrar. När jag bara hade Izor tänkte jag inte så mycket på detta. Izor har lärt sig att intta någonting ute om han ine får ett varsågod. Men så har jag Aryah, valpen som äter allt. När hon går omkring och äter saker ute på gräsmattorna tänker jag bara "det kan vara råttgift". Det slutar med att jag är på henne som en hök, är efter henne hela tiden och ser till att hon inte stoppar i sig någonting främmande. Ska det behöva vara så, att man inte känner sig trygg när man är ute med sina hundar? Att man hela tiden måste se sig om så att hunden inte äter någonting frestade som någon lagt ut? Det skrämmer mig verkligen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0