Räddnings träning

Aryah har jag länge haft planer för att utbilda i någon form av räddning och nu ska vi på en dagskurs den 4 oktober för att prova på. Izor får stanna hemma med mamma så får Aryah och jag lite egentid. Har märkt att jag inte alls får lika mycket egentid med hundarna nu, Izor kräver sitt och Aryah kräver mer och mer för var dag som går.
 
Var ute med dom nyss och tränade Aryah lite, Izor underhöll sig med en tennisboll som vanligt. Tränade lite byten mellan leksaker och fick några fina handhål i handen så den är lite blå och blodig. Man får skylla sig själv när man inte har koll på händerna. Aryah skötte sig kanonfint och hon kom på inkallning varje gång. Och med full fart. Belönade henne massor med kamp och jisses vad hon kampade och hoppade omkring. 
 
När vi kände oss nöjda gick vi hem och nu sover båda vovvarna, Aryah under skrivbordet och Izor framför tvn. Ska snart sätta mig i soffan och ha lite belgarmys och slå på tvn!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0