Pyssel

Har pysslat om hundarna lite extra idag. Klippt klorna på begge två, Aryah låg faktiskt stilla när jag hade sista tassen kvar, Annars var det lite som en brottningsmatch. Hon gillar inte att bli fasthållen så det ska vi träna på. Hon måste kunna ligga stilla när klorna ska klippas och snart är hon stor så det är bara en fördel att hon kan ligga stilla. 
 
Har resat hennes öron som var riktigt grisiga, massa sand och smuts i dom så nu är öronen rena och fina igen. Hon höll på att somna när jag pysslade med öronen och det var bra. Izor tycker det är sååååå skönt att få öronen rensade att han lägger sig och nästan rullar runt.
 
Har även tränat dom var för sig. Har lagt på kommando på "ligg" och jodå, hon lägger sig när jag ber henne om det. Izor tränar jag "rulla runt" och det går inge vidare kan jag säga. Är bara en massa fjanterier när vi tränar det. Så funderar på att lära honom någonting annat istället.
 
Vi har även varit ute en sväng nu och kastat boll i det fantastiska vädret. Aryah gick lite i sin egen värld och nosade efter någonting medan Izor sprang som en blådåre efter sin älskade boll. Nu ligger Izor på golvet och sover och Aryah i soffan. 
 
Imorgon ska vi träffa Cornelia och Matilda för lite viltspår, vilket vi ser fram emot! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0