kvällspromenad

gick en timmes promenad med vovvarna i mörkret. det var helt perfekt promenad väder och vi passade på att leta upp lite hundar att möta.

tidigare idag tränade vi passivitet ute på gården. i början tränade bara Aryah och jag men efter 20 min fick Izot också vara med. en timme satt vi ute och vi mötte grannens lilla blandras som tokskällde. Aryah som fått en mindre bra vana av Izor, dvs att skälla på andra hundar. däremot var Izor knäpptyst. han har skött sig otroligt bra. tror mycket har och göra med att han fick jobba ordentligt idag. ingen understimulerad Izor idag. det är inte särskilt lätt att trötta ut en terv men idag tror jag att jag lyckats väldigt bra.

Aryah och Izor har även varit ensamma hemma idag i 15 minuter. När jag kom upp i lägenheten igen så hittade jag inte Aryah efter en snabbtitt. då såg jag två stora öron sticka fram från soffan. hon sov så sött och var inte alls brydd över att jag kom in. underbara, bästa valp!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0