Cykeldags

Har finklippt Izors tasshår då jag verkligen avskyr när tassarna ser ovårdade ut, och det betyder inte att dom måste vara ovårdade. Bara genom att låta pälsen växa lite får tassarna att se vilda och galna ut. Jag föredrar iallafall att hålla tasshåret kort och snyggt. Det ser mycket bättre ut och hunden drar inte in lika mycket skit!
 
Har i vilket fall ägnat lite tid åt tassarna, har även smörjt dom då vi ska ut och cykla. Och dessvärre har vi ingen bra grusväg att cykla på så det är tyvärr asfalt, men vi försöker hålla oss på de små gräsplätter som finns runt om i området så att det blir lite variation för lederna.
 
Lilla A ligger och äter på ett ben som är större än hon och Izor och jag har  tränat rallylydnad. Eftersom vi har våran officiella debut om en månad så är det hårdträning som väntas. Izor kan i stortsätt alla skyltar, men jag kan tänka mig att jag glömmer bort dom när vi väl är på plats, därför ska skyltarna finslipas. Och det gör inget om Izor får lite extra träning. Det är bara bra för honom, och sen att vi tränar bland andra hundar. För det har vi inte gjort på länge kan jag säga. Vet inte hur länge sen det var vi tränade bland andra nu, på tok för länge sen iallafall!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0