Bra dag

Kl 07.30 ringde larmet på telefonen och jag klev upp. Gav hundarna frukost, rastade dom och åt sedan frukost jag också innan jag gick mot bussen för att möta upp Matilda och Max. När dom klivit av bussen gick vi till mig där Cornelia och Walle väntade på oss, gick upp till mig och hämtade ryggsäcken innan vi for iväg. 
 
Vi åkte till platagen först för att köpa blodpulver och for sedan till skogen. När vi kom fram band vi fast hundarna och la det första spåret som lilla Aryah fick gå. Hon tyckte att det var lite konstigt i början men spårade på fint och hittade klöven utan problem. Sen fick Walle gå sitt, han var superduktig han också som aldrig kört viltspår förut. Sen var det Izors tur och jisses vad förvånad jag blev när jag såg honom jobba så fint och noggrant. Han har aldrig varit så fokuserad vid ett spår förut. Jobbade på bra och hittade sin älskade klöv utan några som helst problem. 
 
Sedan fick hundarna vila och Izor, Walle fick ett till spår och Max fick sitt. Jisses, har aldrig sett en sån fokuserad fralla förut. Han var helt grym och jobbade på stenhårt. När hundarna hade gått sina spår gick vi mot bilen för att åka hem. Blev avsläppt utanför mig, tackade för dagen och gick hem med två väldigt trötta hundar. 
 
Nu rullar tvättmaskinerna nere i tvättstugan för fullt och jag ska gå ner snart för att hänga in tvätten på tork. Mer träning blir det inte idag. Nu får dom "vila" resten av dagen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Fina bilder! Hundarna ser så glada ut :D

Svar: Tack! Vi hade det jättetrevligt allihopa. :)
Mandana Veysi

2014-09-03 @ 18:18:55
URL: http://myborzoi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0