trötta

Vovvarna ligger och sover på varsitt håll. Aryah ligger i soffan efter en hel natts skedande med mig och Izor ligger vid mina fötter. Idag ska vi träna lite rallylydnad hade jag tänkt. Iallafall med Izor. Aryah sla träna på att ligga kvar när jag går ifrån henne då det måste tränas på. Om jag lyckas få med någon att träna med oss blir det lite budföring för båda hundarna. 
 
Annars så ska vi nog ta det lite lugnt idag. Vi kan inte gå ut i skogen än då jag inte fått Aryahs reflexäxväst slm jag köpt. Eller snarare Cornelia, men hon ska få betalt för västen såklart. Vill inte riskera någonting om vi ska ut i skogen. Hundarna måste synas ordentligt. 
 
Jag ska även fixa lite i hallen och göra det snyggt vid koppelkrokarna. Just nu hänger det på tok för många halsband där som används för sällan som bara tar plats. Ska lägga dom i garderoben så att det ser prydligare ut och inte lika stökigt som det gör nu. Sla även hänga undan sommarjackorna då jag inte har någon som helst nytta av dom längre då vi går mot kallare månader. Jag ska även skriva en lista på vad jag behöver köpa. Bland annat ett par rejäla vinterskor då min mamma har fått mina nya vinterkängor då hon behöver ett par rejäla skor som hon inte halkar omkring i när hon går med sin rullator. Behöverven köpa en ny vinterjackan då jag bara har en höstjacka som jag redan nu fryser i. Ett par ordentliga handskar, en mössa och en halsduk behöver jag också.  Men allt sånt löser sig förr eller senare. Jag får ta det steg för steg. Kan inte handla allt samtidigt då min ekonomi sätter stopp. 
 
Är så himla glad att jag inte behöver tänka på hundarnas mat de kommamde månaderna. Fryser full med färskfoder och jag har två oöppnade säckar torrfoder samt nästan full öppnad säck i fodertunnan. Visst har jag fått dra in på väldigt mycket för att ha råd med detta men det är en himla lättnad. Att veta att hundarna inte går utan mat.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Dina hundar är också otroligt fina! :)

Svar: Tack :)
Mandana Veysi

2014-10-16 @ 19:32:04
URL: http://emmaochellie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0