Då var helgen slut

Snart kväll och imorgon börjar en ny vecka. 
Dagen idag har bestått av lydnadsträning med båda hundarna samt lite apportering med Izor. Började med iverpannan Aryah som var som skogstokig när jag band fast henne och plockade fram det jag skulle ha. Märks att vi måste träna passivitetsträning mycket, mycket mer. 
 
Hon var samlad och skötte sig lika bra som vanligt. Det är himelskt roligt att träna med henne då hon verkligen ger 100%. Jag ska ta hjälp av mina vänner i hundvärlden för att se hur vi ska komma vidare, vi ska även på en lydnadskurs i januari hos bästa Åsa. Där kommer vi säkert att få massvis med tips. 
 
Sen var det tervens tur. I början var han lite småvimsig men efter lite utvecklingssamtal och passivitet så skötte han sig riktigt bra med tanke på all störning. Det var barn som envisades med att klappa hundarna och det slutade med att jag ropade att hundarna högg folk. De sprang framför, bakom och nästan på oss gång på gång men Izor höll sig samlad. Han tittade bort några enstaka gånger och vid 1 tillfälle stannade han till och tyckte att det blev lite rörigt. Men efter två djupa andetag så fortsatte vi träna. Och visst var det snyggt. Han hade fin fokus på mig och bra attityd. Vi nöjde oss där och avslutade med bollkastning för Izor och kamplek för Aryah. 
 
Nu ska jag slå på tvn och se om det visas någonting spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0