boulognerskogen

Igår eftermiddag bestämde jag och S oss fär att gå en promenad med valparna och Fluff. S och hennes föräldrar kör mig till valpkursen varje tisdag och det är så vi fått kontakt. Hon äger lilla border collie hanen Texas. Vi möttes iallafall utanför mig och det regnade så hundarna hade regntäcken på sig. Vilket inte uppskattades av Aryah i början men som hon släppte fort. Vi beslutade oss för att gå ner till Boulognerskogen i regnet. Hundarna skötte sig väldigt bra må jag säga. Aryah gick fint emellanåt och det trodde jag inte att hpn skulle göra! Och sen fick självklart valparna ryck och vela leka med varandra titt som tätt. Aryah som har lärt sig att man inte hälsar på andra hundar i koppel struntade i Texas ganska fort. Men när hon började bli lite trött så var hon på honom och skulle leka. 
 
Vi var ute i sammanlagt 2.5 timme och när vi kom in hade jag två trötta hundar. Dom fick mat och sen spmnade vi hela bunten.
 
Imorgon kommer Kepler hit och spenderar kvällen med oss. Det ser vi fram emot!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0