spökåldern

Då har Aryah kommit in i den härliga åldern, spökåldern. Förhoppningsvis kommer hon ur den snart. Idag skällde hon ut en gungbräda. Stannade till och lät henne skälla. Izor fattade ingenting och gick fram till gungbrädan och såg om det var någonting bakom den men icke. Han såg lika förvånad ut som jag. Kortade upp Aryahs koppel och gick fram till den otäcka gungbrädan och då minsann var den inte läskig längre utan hon hoppade upp på den med med framtassarn och jag passade på att köra lite valp-dp med henne. Fjantmalle. Gick runt stenebergsparken och släppte dom så att dom fick springa av sig för kvällen. Det såg så roligt ut. En röd pch en blå lampa som flyttade sig, sekund för sekund. Det var så mörkt att jag inte såg hundarna. 
 
Har fixat lite ärenden idag,  varit på möte och snackat lite med bästa uppfödaren om lite allt möjligt. Vi har sån skön relation. 
 
Nåja, börjat planera lite här hemma, Aryah och jag ska iväg och träna den 8/12 en heldag. Hoppas att hon inte har spökerna med sig den dagen. Idag fortsatte vi slipa på att backa och tänka sig, hon backar. Känns så roligt då jag lärt in Backa på två helt olika sätt på hundarna. Nu ska jag bara sätta kommando på backandet innan vi börjar träna på någonting nytt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0