Näst sista tillfället

Då är det bara två tillfällen kvar av valpkursen som Aryah och jag gått. Tiden har bara rusat förbi! Vi har hunnit med en hel del träning och massor av skoj. Nästa kurs vi ska gå är i januari och då tar vi tåget till Stockholm tillsammans med Cornelia och Walle för ett lydnadsläger hos Åsa. Denna gång är det kurs för båda vovvarna, så Izor kommer att följa med han också. Vi behöver tips och råd för att utvecklas som lydnadsekipage och för att komma vidare i vår träning. Izor och jag står och trampar på samma ställe känns det som. Det kommer bli skönt att få hjälp att komma vidare. 
 
Imorgon kommer Cornelia hit, vi ska till en fysoteraput med Izor så att han får massage. Walle och Aryah följer med och efter massagen ska vi hitta på någonting skoj med hundarna. Jag hoppas på att få lite tips på hur jag kan massera Izor då han känns lite stel ibland. Det kan vara jag som inbillar mig bara men hellre att han får ett skönt massagepass än att jag går och undrar om han kanske har lite ont någonstans i kroppen. Vi har i vilket fall börjat med BoT täcke före och efter träning så musklerna håller sig varma och jag tycker att han blir mycket piggare av det än de gånger han inte haft täcket på sig.
 
--
 
Nåja, idag har vi inte gjort mycket. Jag har klippt båda hundarnas klor och gått en långpromenad med dom i solen. Äntligen lite sol! Det känns underbart. Det har varit så grått och trist ute de senaste veckorna så lite sol satt inte helt fel. Har postat Aryahs gamla Hurtta täcke till sin nya ägare då hon har vuxit ut det och så väntar jag på Izors matleverans som kommer när som helst. Väntar också på att få en avi att hämta ut Izors Obiloc lampa. När lampan har kommit kan jag känna mig lugn på promenaderna. Då syns han garanterat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0