Lydnad

Kom för en stund sen in med hundarna. Tanken var att dom skulle få springa av sig på fotbollsplanen med det hela slutade med lydnadsträning för båda två.
 
De fick springa av den värsta energin och sen tog jag Izor och körde lite fritt följ, ställande/läggande under gång, lite rallylydnadsövningar, lite trix, tja sånt man kan roa sig med när man är ute. Körde 2 inkallningar också och det fixade han utan problem. Det var verkligen kul att träna Izor idag, han var på hugget, full fokus på mig trots att maligatorn agerade enorm störning som bjöd på lek, skällde på oss och sprang efter oss. 
 
Sen blev det lillens tur att få träna och då fick hon den allvarliga mallesvansen som låg fint över ryggen haha. Vi körde lite fritt följ, tränade på ingångar och lite basic saker. Vi körde även kontaktövningar och lite trix och en kortare platsliggning med Izor. 
 
Hundarna har även fått klorna klippta idag och Izor borstade jag igenom. Blev påmind att jag måste köpa en ny flaska balsamspray till honom, vilket jag gör på Stora Stockholm i December. Känns onödigt att köpa en flaska nu när det är mycket bättre pris på samma sort då. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0