han kommer att bli bra

Igår var vi till fysoteraputen med Izor och äntligen har jag fått svar på mina frågor. När vi kom in i lokalen träffade vi terapeutern och hon hälsade på Izor som direkt gick fram pch lät sig bli klappad. Jag hade inte väntat mig en sån reaktion med tanke på hur stressad och uppjagad jag var innan vi kom in. Jag fick berätta lite om varför vi kom idag och hon började genast känna igenom Izor. Ganska direkt hittade hon orsakerna. Izor är otroligt stel i främre delen av kroppen, ryggen pch det bakre partiet. Jag tror till 99% vad orsaken är som hände för drygt 2 år sen då Izor var med i en krock med en annan hund. Men eftersom flera veterinärer kollat på honom sa de att han inte hade ont utan bara någon nerv i kläm. Det är skitsnack. Eftersom jag har tränat Izor som vanligt, tränat fys, drag osv har skadan han fått inte fått chansen att läka och därför spridit sig i kroppen. Hon masserade tillbaka flera muskler till sin rätta plats då de hade flyttat på sig och när musklerna hamnade där de skulle sitta såg jag i Izors ögon hur han andades ut. Han såg så tacksam ut.
 
Nu ska vo börja rehablitera Izor för att få honom helt återställd. Han kommer att få massage och ligga på vibbplatta. Jag ska köpa ett klippkort hos butiken för att kunna träna honom varje vecka.  Massage ska jag ge honom varje dag. De dagar vi är mer aktiva får jag räkna med 1,5 timmes massage. 
 
Jag vet att izor kommer att bli helt återställd. Efter massagen igår åkte cornelia och jag ut till skogen vid i14 pch izor sprang och sprang. Han sprang och lekte med Walle och Aryah. Sprang ner i diken, hoppade omkring och betedde sig precis som när han var yngre. Min älskade hund finns gömd bakom de stela musklerna. Igår fick jag se honom. Var så glad. Att se Izor springa och ha roligt var väldigt länge sen. Och nu när jag vet vad orsaken till hans smärtar kommer jag göra allt för att få honom återställd. Min familj kommer hjälpa till så gott dom kan då Izor är en väldigt älskad familjemedlem. Är så glad att tårarna sprutar. Min hund kommer att bli sig själv igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0