Det är viktigt att synas

Nu när hösten har kommit så har det inte bara medfört fallna löv utan även mörka eftermiddagar/kvällar. Jag som bor i stan har det väldigt bra upplyst när jag är ute och går. Medan de på landet kanske får nöja sig med en pannlampa för att se vart hen går. Trots att det är så pass belysat här räcker inte det. Speciellt inte för bilister. Är man oskyddad kan hemska saker ske. Därför är det så viktigt att man har reflexer på sig själv och på sina hundar när man är ute. 
 
Jag har reflexer på min jacka samt att hundarna har reflexvästar. Har även beställt hem två Orbiloc lampor till hundarna så att dom inte går att missa. Att förlora någon av hundarna i en trafikolycka skulle vara förfärligt. Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om det hände. Därför är jag så noga med säkerheten på mig och vovvarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0