vi fixade det!

Igår så fick bloggen besöksrekord. Över 100 bloggläsare var inne på våran blogg. Jätte roligt med nytt rekord! 
 
Idag blir det rallyträning inför tävlingen samt en genomborstning av Mr fluff utomhus då jag ska storstäda lägenheten igen och inte har någon lust att se massa pälstussar lite här och var. Dom där päls tussarna lever verkligen ett eget liv. När jag borstar igenom izor så sopar eller dammsuger jag upp all päls jag hittar men senare på dagen ligger det flertal enorma högar med päls runt om i lägenheten.  Och dom är svårfångade dessutom. Haha. Det är bara att plocka fram dammsugaren och suga upp tussarna. 
 
Izors svullnad på lgat har gått ner helt så nu ser han inte lika ynklig ut som han gjorde igår. Stackare. Vid den här årstiden är mygg och knott hemska. Därför håller vi oss borta från skogen när det är svalt och dom dyker upp eftersom de tuggar sönder magen på Izor. Så vi håller oss till sjöar och ån. Men snart kan vi vandra omkring i skogen igen utan att bli totalt uppätna av mygg och knott. På tal om de hemska insekterna måste jag införskaffa mig myggmedel. Förhoppningsvis hjälper scalibor halsbandet att hålla myggorna och knotten på håll för Izor. Han har tack och lov inte fått någon mer fästing iallafall trots skogspomenader och lösspring i högt gräs. Är jätte nöjd med scalibor. Tycker det är synd att alla hundar inte tål det då det är superbra såhär års. Men tack och lov finns det andra alternativ till hundar som inte tål scalibor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0