tävling, agility och bad

Cornelia hämtade upp oss vid 9 tiden och vi åkte till en hästhoppnings tävling. Det var den första hopptävlingen Izor varit på och första gången han varit bland så mycket hästar. Han skötte sig jätte bra kring hästarna och vid tävlingsbanan. Efter ett tag ballade han ur när han fick syn på några hundar och började skälla. Han var oerhört trött i skallen då så jag gjorde ingen stor grej av det. Såg bara till att han inte skrämde någon häst. Han släppte hundarna väldigt fort men började protestskälla och morra åt ingenting då hjärnkontoret la av helt. Så efter några timmar åkte vi till Coop i Skutskär där vi handlade och sedan for vi iväg till Gävle BK och tränade agility. Båda hundarna presterade jätte bra och trots värmen som vi fick till slut så var hundarna jätte duktiga. Izor och jag tränade med bågar på slalomet och nu söker han sig till hindret och inte till mig, yes äntligen! Dock har vi inte testat slalomet helt utan bågar utan jag vill kunna skicka honom på slalom och att han söker sig framåt innan jag plockar bort dem. På slutet när hundarna var totalt mosiga i skallen åkte vi till Hemlingby centrum där jag köpte köttben till Iz och 3 bollar åt hundarna och efter det åkte vi till ån och lät dem bada. Efter någon timme eller två bestämde vi oss för att åka hem, hundarna var helt slut båda två. Izor blev grinig och extremt vaktig och Walle protestskällde. Två trötta pojkar? eh, ja. Så på bilresan hem låg båda två och sussade vid varandra, Izor har hittat ett krypin i Cornelias bil som han tycker om. Så nu är han inte uppe i ansiktet på oss längre utan kryper in i sin "grotta", vilket är skönt! När vi kom hem fick Iz ett köttben och sen kom mor och bror över. Senare kom även pappa. Har käkat och nyss kommit ut från ett varmt bad jag tappade upp. Nu ska Fluff få sina köttben och jag ska lägga mig i sängen och titta på tv. Fotade en hel del idag men bilderna dyker upp när det går helt enkelt. Jag kan fortfarande inte ladda upp bilder på bloggen. Vilket är riktigt jobbigt! Kommer väl dyka upp någon bild, blogg.se jobbar för fullt för att hitta felet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0