Storstädat

 
Har skurat golv, dammsugit, plockat undan, torkat lister och möbler, borstat bort hundhår från möblerna och skakat om mattorna. Fönstrerna är öppna och doftljusen brinner för fullt. Min lägenhet är äntligen fin och fräsch igen. Har mått så dåligt ett par dagar och inte brytt mig om hemmet. Och fy sjutton vad det blir skitigt fort. Usch! Jag vill ha ett rent hem.
 
Ett tips som jag kom på för länge sen är att när man byter dammsugarpåse (i mitt fall tömmer jag bara behållaren då den inte har någon påse) och dammsuger upp lite vaniljpulver. Lägenheten fick en svag doft av vanilj istället för den unkna doften av damm.
 
Nu är jag i princip klar med allt, har under tiden gått med en ansiktsmask och har just precis tvättat bort den. Kanske tar ett långbad idag. Ska träna lite med fluff efter att jag ätit någonting.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0