Solbränd

Idag har vi haft en kanondag. Mor min följde med till ån där Izor badade och jag solade. Han simmade efter sin jäkla boll i drygt 3 timmar. Jisses, den hunden får inte nog av sina tennisbollar. Jag passade på att sola medan mamma och Izor lattjade. När vi begav oss hem blev jag riktigt chockad, Iz drog inte som en blådåre i kopplet utan gick ganska fint trots att han var lite framför mig. Orkade inte vara på honom då hettan höll på att ta över. Sista metrarna fick han gå lös i innergården där vi bor. Kommenderade att han skulle lägga sig ner och med mycket tjat så gjorde han tillslut det. Hälsade på en granne som satt på en bänk vid porten och sa sen hejdå till mamma och vi gick upp till oss. Iz har sovit nästan konstant sen vi kom hem förutom de gånger han krypit upp i soffan för lite gos och kel med matte, vilket jag inte tackar nej till. Lyckades bränna mig i solen såklart och nu har smärtan i öronen kommit tillbaka. Snart får jag boka tid hos hc för att kolla vad problemet är. Jag börjar bli lite orolig då det gör så ont då och då att tårarna nästan tränger fram. Nåja, nu ska jag titta på vänner och sen göra iordning en kong med mat åt Izor till kvällsmaten. Det är något krångel på bloggen och jag kan inte publicera bilder från datorn så när den funktionen är igång igen dyker det upp lite bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0