Snart är det slut

Nu är det inte många veckor kvar tills jag tar studenten. Har valt att inte göra någon stor grej utav det då jag tycker att det är slöseri med pengar som jag istället kan lägga på mitt hem och min hund. Att fira studenten kan kosta multum, man ska ha klänning, studentmössa, fina skor och allt vad det innebär. Jag ska se om jag hittar en enkel klänning som ser respektabel ut. Någon mössa har jag inte beställt då jag helt enkelt inte har råd, även fast mina föräldrar vill betala för en. För 500-700 kr kan jag köpa en låda hundmat åt Izor.
 
Slutpratat om studenten, Iz och jag ska tävla inofficiellt i rallylydnad innan skolan är slut då jag självklart ställer upp och tävlar då det är en skoltradition för oss. Det går som det går, tror inte att vi kniper första priset men jag tror absolut att vi kommer att placera oss eller i vilket fall bli godkända. Izor är så lättlärd och lätt tränad och vi har bara tränat rally 3 gånger och han kan flera av skyltarna som är med i nybörjarklassen.
Det ska i alla fall bli jätte roligt att delta och det blir nog en toppen dag.
 
I slutet av maj ska vi åka till Sandviken och titta på MH med klassen. Det ska bli spännande. Det är snart dags att boka in ett MH för Mr Fluff också. Får han inte 1:a på skott blir jag chockad då den här hunden är totalt oberörd av skott. Som valp var han uppvuxen vid en skjutbana så han hörde dagligen när folk sköt. Vi har även varit på klubben när de har haft skott träning. Inga problem alls. Det ska bli riktigt kul, se hur Izor reagerar på allt. Tror att spökena kommer att få sig en rejäl utskällning av honom. Haha.
 
Fluff ligger och sover på golvet och har kommit till mig några gånger och velat mysa. Sötungen. Idag får han en vilodag från 2 dagars hårdträning. Kanske tränar jag några moment i rallylydnaden senare. Nu ska han få sig en genomborstning. Borstade igenom honom i förregår men idag åker furminatiorn fram också, han har lite underull som ska väck.
 
Hoppas ni får en trevlig fredag. Har ni några planer för dagen? ♥
 
Här kommer lite bilder från när vi körde DP häromdagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0