På en åker

Dagens lydnadsträning gick åt pipsvängen, men vad gör det? vi avslutade träningen och bättre val har jag inte kunnat ta. Man ska inte träna hund om man blir irriterad eller less. Då blir det bara pannkaka av alltihop.
 
Jag tog med hundarna ut på åkern för att låta dem springa omkring på det gröna gräset... Trodde jag. De stod som korna en bit bort och betade gräs. Så tog fram en leksak för att få fart i hundarna. Båda var riktigt lata idag men till slut fick jag fart i dem båda.
 
Efter en stund på åkern tog jag i tur med Millas klor. Hon skrek, tjöt och höll på. Och jag lät henne hålla på, höll bara i tassen och släppte inte. Till slut gav hon sig när hon insåg att jag inte tänkte knipsa av hennes tassar så fick jag klippa klorna. Jisses vad envisa hundar det finns. Är så glad att Izor inte har någonting emot kloklippning. När han flyttade hit så var han väldigt skeptisk när man pillade på tassarna men jag visade direkt från början att jag bestämmer och att det inte lönar sig att streta emot.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0