klor

Imorgon fyller min pappa år och idag är det morsdag. Så jag tänkte gära en kladdkaka att bjuda på så fort jag lommit upp ur sängen.
 
Förutom firandet ska Fluff och jag träna rally och köra lite med pilatesbollen. Nu så börjar han komma i riktigt god form. Tar nog en cykelrunda med honom ikväll och hör och häpna, jag llåer han dra mig på asfalt. Varför? För att det inte är så skadligt som folk vill få det att framstå för. Cyklar man med sin hund 7 dagar i veckan på asfalt så kan jag förstå att de hundarna får proböem sen men varierar man underlaget och kanske cyklar 2-3 ggånger i månaden på asfalt så är det inte mer skadligt än att jogga med hunden på asfalt. Tänk alla småhundar som faktiskt måste springa för att hinna ifatt matte eller husse på aafalten. Det är väldogt sällan jag stött på en liten hund som fått problem med lederna på grund av promenader på asfalt. 
 
Men självklart försöker jag hålla Izor där det finns gräs när vi cyklar. Det är inte speciellt svårt då gävle är en såpass grön stad. Så idag tar vi nog cykeln och åker till ån så han får simma en sväng. Ska även klippa klorna på honom innan vi far ut. Jisses, snart har inte den här hunden några klor kvar om jag fortsätter som jag gör. Haha. Skämt osidå. Jag är väldigt noggrann med att hålla habs klor korta, min bonushund Milla som bor i Söderhamn har på tok för långa klor och varje gång jag åker upp och hälsar på tar jag itur med klorna och detr inte speciellt roligt. Pulpan är lång och hon tycker att det är obehagligt att få klorna klippta så jag försöker vänja henne vid att man pysslar med hennes klor. Izor är det inga som helst problem att klippa klorna på men i början när jag fick honom tyckte han att det var lite läbbigt. Milla kommer att bli van vid kloklippning så smårning om.  Jag har sagt åt L & K att pyssla mycket med M's klor så vi får se hur van hon blivit när jag åker upp nästa gång. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0