At home

Då har vi kommit hem efter en heldag ute vid testeboån. Izor fick bära klövjeväskan på ditvägen där det bland annat låg ett smarrigt märgben som han fick senare. När vi kom fram till ån så fick han simma efter sin boll. Den här hunden går knappt i vatten om han inte får en boll eller leksak. Men bättre det än att han inte svalkade sig alls då det varit riktigt varmt idag. Mamma och jag grillade sojakorv och det var inte så jätte poppis hos mamma som hellre vela ha kött att äta. Nåja, efter flera timmar utomhus har vi äntligen kommit hem. Iz är stendäckad och sover. Innan vi gick ut klippte jag tasshåret på honom, klippte klorna och rensade öronen från grus och lort. Har även städat hela lägenheten och nu ska jag bara ta det lugnt. Är ganska slut jag med efter dagens aktiviteter. Imorgon ska vi träna lite och nu har jag anmält oss till den inofficiella rallylydnadstävlingen som hålls av skolan. Hoppas vi har turen på våran sida när det är tävlingsdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0