Årets första fästingar

Vi kom hem efter drygt en timmes promenad med Helena och Charlie, självklart blev det massa bus och lek också. Vi brukar alltid starta med lite lek innan vi promenerar så hundarna får leka av sig. Vi traskade runt i skogen, mötte en ryttare och häst och hundarna sprang omkring och hade det jätte skoj.
 
Vi tog cykeln till skogen så det var bara att sela på Izor och jisses, hunden måste ha ätit raketbränsle till frukost, det var bara att hålla i styret och hoppas på det bästa. Vi kom i alla fall oskadda fram till skogen, hemresan gick betydligt bättre. Han hade ett fint tempo hela vägen och när vi kom hem hittade jag 2 krypandes fästingar på honom. usch! Så på måndag ska jag köpa scalibor. Har hört så mycket skit om scalibor i alla år men vill man inte ha fästingar på sin hund får man faktiskt ta och sätta gift på den, bärnsten tror jag inte en jota på. Inte på en hund som får springa i skogen. Sen finns det såklart hundar som reagerar negativt på scalibor och då får man tänka om men jag vet att min hund inte reagerar dåligt på det och han har fått minimalt med fästingar så jag tänker fortsätta med det. Visst har han fått fästingar trots halsbandet men det var inte ens 15 stycken på en hel sommar.
 
Det sägs att det blir en riktig fästingsommar iår, uscha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0