venissage

Igår åkte Klas och jag på venissage på Kvarnen inne o Söderhamn, det var många intressanta målningar och konstnärerna var riktigt duktiga. 
 
Efter en stunds tittade på konst åkte vi till granngården i jakt på D-ringar, hittade inga men däremot köpte jag en Kong som det var 30% rabatt på. Jag har länge tänkt köpa en kong men priset har hindrat mig då de är himla dyra. Men nu så har han äntligen en, köpte den svarta pch mer hållbara varianten så nu väntar jag mig att den här håller.  Izor är inte speciellt extrem med sina leksaker men vill inte att den går söder i första tag. 
 
Vi åkte vidare till mekonomen och Klas fyndade lastgaller till bilen. Så jäkla skönt så slipper vi ha hundarna uppe i ansiktet när vi åker bil. Izor är väldigt skötsam när det kommer till bilåkning men de första minutrarna är han inte rolig, och nu när vi inte har haft galler så har han försökt hoppa över till säterna. Nu kan vi vara lugna. När jag tar körkort kommer jag att ha hundbur, fär mig känns det säkrast och Izor känner sig tryggast i bur.
 
Inne på mekonomen hittade jag inga ringar så vi åkte vidare till dollarstore utan större resultat och sist coop. Jag trodde verkligen att coop skulle ha D-ringar men icke. Det kanske är en beställningsvara, vet inte.
 
Vi åkte till Jycken & co där jag handlade lite hundmat och sen åkte vi hem.
 
När vi kom hem så kollade jag i 8 sopsäckar med kläder för att se om jag hittade något som skulle kunna passa mig eller mamma. Hittade väldigt mycket som jag ploclade på mig, ska stryka kläderna och sen förhoppningsvis får jag med det hem. Jag har ju massor av saker som ska med hem, fick en badrumshylla eller vad de heter. Helt perfekt!  
 
Har borstat igenom Fluff och idag ska vi förhoppningsvis gå ut i skogen. Hade mitt lokalsinne inte varit så dåligt så hade jag gått själv men jag skulle gå vilse. Sen är det alltid roligt med sällskap.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0