Sol, hundmöten och en pigg terv

Vid 11 tiden mötte jag upp mamma med Izor och vi gick till Boulognerskogen, solen har legat på hela dagen och Izor var taggad som vanligt men ändå väldigt lugn.
 
På väg till bollan stötte vi på ett flertal hundar och inte ett knyst kom från izors sida, vissa gånger när jag såg att han höll på att låsa sig bad jag honom att sitta ner och få ögonkontakt. Då bröt han det helt och fick en gobit.
 
I bollan kan jag säga er var det inte fattigt med hundar. Perfekt tillfälle att träna hundmöten då det var hundar i princip överallt. Izor skötte sig otroligt bra och var till och med LÖS medan vi lekte och tränade, han hade inga som helst tendenser till att sticka iväg. Efter någon timme i bollan begav vi oss hemåt och vid något hundmöte så skällde han lite men blev tyst lika fort. Han gick jätte fint i kopplet hela vägen hem och la sig och sov så fort vi kom hem.
 
Nu ska jag klä på mig ytterkläder och ta en cykelrunda med Izor. Hoppas att eran lördag är lika bra som våran. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0