snö igen

Då var snön tillbaka här i Gävle och runtom i Sverige. Jag tänker inte klaga, det är liktsom mars. Vi har bara haft tur som fått ett smakprov av våren. 
 
Är oerhört glad att Izor hann få sig ett dopp i ån innan snön och kylan kom igen. När våren kommer tillbaka kommer det bli mycket simning för Izors del samt att springa i vattnet. Såg igår när han kom uop ur vattnet hur dåligt musklad han är och det är mitt fel helt och hållet. Jag har inte hållt igång träningen under vinter halvåret.  Men det tar vi igen, vi har ju nyligen börjat cykla igen och förhoppningsvis kan vi cykla ett tag till om det inte blir för myclet snö ute på vägarna. 
 
Igår efter Izors bad hemma så kände jag att vinterkilot spm han lagt på sig har försvunnit. Nu är han jätte fin i hullet igen och det glädjer mig. 
 
På tal om inget. Jag har tagit några gamla tuggben som Izor inte är speciellt förtjust i (reterivertugg och torkad hudben) och smetat in kattmat som jag köpt för att ha i spårslutet. Han fick ett reterivertugg igår och jisses vad han åt på det. 
Det är absolut inget jag kommer fortsätta att göra men vill bara att han äter upp tuggbenen som ligger framme. Fyllde även några tomma märgben. Jätte bra kvällspyssel för Mr Fluff.
 
Nu ska vi kliva upp ur sängen och göra lite vettiga saker. Ha det bra! ♡ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0