Skogsmys

Izor och jag gjorde oss i ordning och gick ner till cykeln för att cykla till skogen. Han skötte sig jätte bra hela vägen dit och när vi var framme strosade vi omkring bland mossa och ris. Tog sedan fram lite godis och körde lite balansövningar och sen lite bollkastning. Kastade bollen så han fick springa i ris, hoppa över stock och sten samt
springa i uppförsbackar. Extremt bra fysträning!
 
När jag tänkte att vi skulle gå hem så var det så fint väder att vi stannade, forsatte att kasta boll och sen begav vi oss in i skogen igen. Var ute i några timmar och sen när Izor var så trött att han la sig ner med bollen, då beslutade jag mig för att vi skulle vända på klacken och bege oss hemåt. Men icke sa terven som reste sig upp och sprang omkring med sin boll. Vi blev då kvar ytterligare en stund men när Izor gav upp så gick vi mot cykeln och han var så trött som försökte dra men efter bara en kort stund var han travandes vid min sida. Då jäklar har man lyckats trötta ut Izor.
 
Nu har vi varit hemma en stund och han fick för att dricka  vatten och har efter  det bara sovit. Han är helt slutkörd så det blir lite lugnare promenader resten av dagen så att han får vila upp sig.
Här kommer bilder från skogen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0