klickertränare

Efter 4 lärorika dagar är Izor och jag hemma igen och jag är certifierad klickertränare! Klarade utbildningen, jag som trodde att jag absolut inte skulle göra det. Men med mycket pepp från både klasskamrater och min hundlärare fortsatte jag utbildningen när jag varit nära på att ge upp. Jag kan! Jag måste få in det i huvudet på mig själv.
 
För Izor har det här varit riktigt nyttiga dagar. Som flera vet har Izor väldigt svårt att kontrollera sig i koppel och nu under de här dagarna såg jag att våran träning verkligen gett resultat. Vi bodde i ett litet hus med 6 andra elever och deras hundar samt våran hundlärare och hennes 4 pudlar och Grethe (canis utbildaren) och hennes 3 labradorer. Jag menar verkligen att vi bodde trångt. Jag, Sabina, Emma och E's PK Bella delade rum, trångt som attans så vi fick bygga ut en inhägnad så att Izor kunde röra på sig.
 
Första dagen var han lite muppig och blåste upp sig lite när de andra hundarna gick i huset men det släppte fort, till slut låg han och sov bredvid de andra hundarna frivilligt.
 
Eftersom vi bodde i ett hus kopplat till en ridanläggning så beslutade vi oss för att gå och titta på en ridlektion. Izor som inte alls är van vid hästar var lite spänd när hästarna kom emot oss på läktaren men efter dryga 10 minuter satt han lugnt och tittade på dem totalt avslappnad. Vi gick även in i stallet och Izor fick vänja sig vid hästarna, han var helt cool. Man skulle kunna tro att han vuxit upp med hästar.
 
Dagarna gick otroligt fort och det är så mycket jag vill skriva men har inga ord i huvudet just nu förutom över att jag är så stolt över mig och Izor. Och att jag är så glad att jag valde att gå utbildningen. Förr trodde jag att klickerträning bara var att klicka men idag vet jag att det är mycket mer än bara ett klick. Jag har fått ett helt nytt tänk inom hundträning.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0