En dag med S och banditerna

Izor ligger utmattad och sover efter en heldag med Sabina och hundarna.
Vi möttes upp på stan och gick igenom stan för att komma till bollan, idag var det fullsmockat med hundar ute med sina hussar och mattar och tänk, Izor skötte sig riktigt bra! Han hetsade upp sig vid vissa hundmöten, vid andra möten gav han hundarna inte ens en blick. Varför jag är extra stolt är för att Izor ofta triggar upp sig själv mer när han är tillsammans med banditerna men han höll sig lugn.
 
Efter en stund i bollan och mycket prat med S så begav vi oss till den stora hundrastgården vid mig och släppte hundarna, innan det tog vi en paus hos mig och Sabina fick se min lägenhet. Banditerna gjorde sig hemmastadda ganska direkt haha. När vi varit i hundrastgården ett tag kom en kvinna med en ridgeback och då gick alarmsignalen på Izor och han for till stängslet och började tokskälla. Kvinnan som hade hunden frågade om hon fick komma in trots att Izor var helt tokig, hon berättade att hennes hund inte gjorde en fluga illa så vi släppte in dem, allt gick jätte bra. Izor lekte för fullt med den 10 månaders valpen och det var mitt i leken som S och jag analyserade Izor och märkte att han inte agerar utåt pga osäkerhet. Utan han är en väldigt dominant hund. När jag tänker efter så stämmer det in väldigt bra. Han är inte osäker, han skakar av sig obehag. Han är däremot kaxig som jag vet inte vad och har riktigt dåliga beteenden (som skällandet och utfallen som nästan är helt helt borta). Jag skulle aldrig kunna tro att Izor är dominant om jag inte fick se svart på vitt idag. Jäklar vad han skulle upp och rida på den stackars valpen. Men sen så lekte han väldigt fint med den också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0