Duktig hund

Fick besök för drygt en timme sen och idag såg jag verkligen vad våran träning gett resultat. När L plingade på dörren flög Izor upp ur soffan och började vaktmorra. Tidigare skällde han och tokmorrade vid dörren och var helt blockerad, nu stannade han vid dörren till hallen och jag kommenderade honom att sätta sig, satte han sig ner? jajamen! Sa åt honom att sitta kvar och han morrade men rörde sig inte ur fläcken.
 
L och jag har aldrig träffats så det var första gången idag, vi hälsade på varandra i hallen och hon tog av sig ytterkläderna och kom in, när vi gick mot köket sa jag åt Izor att det var fritt fram att komma och kolla läget och han sprang fram till L, nosade på henne och gick sedan därifrån. Vi satt i köket och pratade och Izor la sig under bordet och somnade. Blev helt chockad, kan Izor verkligen slappna av så lätt när en vilt främmande person kommer hem till oss? Ja det kan han bannemej. All träning har gett enorma resultat och det gör mig så glad. Inte nog med att han gick fram och hälsade på L utan att känna sig minsta obekväm.
 
Efter en liten stund gick vi 3 ut så Izor skulle få röra sig lite, vi gick upp mot den stora rastgården och Izor hittade en leksak som han bar med sig hem. Nu ligger han och sover efter att ha blivit duschad, vid 12 ska jag sela på Izor dragselen och åka till Linnéa och hämta Kepler. Senare idag vet jag inte vad jag ska hitta på, Denise kommer troligtvis över och det ser jag fram emot.

Kommentarer
Postat av: Tatjana

Hur har du tränat? Har också en belgare som morrar och skäller vid dörren!

Svar: Har rytit i när han skällt och visat honom till vardagsrummet, numera skäller han inte när det ringer på dörren utan jag visar lugnt vart han ska sätta sig och ger mig inte förrän jag får ett korrekt sittande och sen öppna jag dörren, om han försökt resa sig går jag tillbaka och rättar till honom.
Mandana Veysi

2014-03-07 @ 15:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0