Cykla, cykla, cykla


 
Idag har vi cyklat en hel del Fluff och jag.
Först cyklade vi till L och hämtade Kepler, och några timmar senare åkte W, jag och Izor till Alderholmen för att ta det lugnt i solen och låta Izor springa. Egentligen är det ganska dumt att ha sin hund lös där då det passerar massvis med folk och hundar men jag vet att så länge jag har en boll, då har jag Izors uppmärksamhet.
 
W och jag skiftade att kasta boll till honom tills han blev riktigt trött och då satte vi oss på en brygga med varm oboy och Izor fick ett grisöra. Efter en stund började vi frysa så W åkte hem till sig och jag och Izor tog en extra lång runda hem runt halva Brynäs i princip. Jäklar vad jag är i dålig kondition, Izor kämpade på som sjutton och var så duktig, han jobbade verkligen för att hålla ett bra tempo och jag kämpade mig upp för alla backar haha. Så dålig kondition har jag.
 
Väl hemma smörjde jag om tassarna på honom då jag såg att de blivit slitna av cykelturen, f*n att vi inte har några bra grusvägar, vi har i princip bara asfalt! Nåja, när tassarna var smörjda och han druckit vatten stretchade jag honom och nu ligger han och sover så nöjd på golvet.
 
En tråkig nyhet jag fick veta idag är att Kastro, Lisa och Klas kisse har avlidit. Jag har aldrig varit ett fan av katter men Kastro tyckte jag verkligen om. En urmysig katt. Kommer vara tomt i huset när jag kommer dit nästa gång, är van att höra hans rop efter mat och det eviga krafsandet på köksfönstret att han vill komma in trots att man precis släppt ut honom. Vila i frid fina Kastro. ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: suzan

Vi har också nästan bara asfalt här, tycker så synd om tassarna deras :(

Svar: Ja och det är inte speciellt bra för lederna heller att springa på asfalt, jag investera skor till Izor när jag har råd med det då inte tassarna slits så mycket. Så himla trist med enbart asfalterade vägar.
Mandana Veysi

2014-03-27 @ 07:41:20
Postat av: suzan

ja lederna framförallt! du får flytta ut på landet :)

2014-03-27 @ 13:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0