Skadad tass

Kom hem för en stund sen med en trött Izor. Märkte i trappuppgången att det kom blodfläckar medan Izor traskade upp. Skit tänkte jag, skadad trampdyna igen. Och visst hade jag rätt. Slängde in honom i duschen för att skölja av grus och smuts och smörjde sedan tassarna med ett lager tasssalva. Han har slutat blöda och jag får känna och klämma på tassarna hur jag vill utan någon protest. Eventuellt får han gå med sko senare idag på nästa promenad men är rädd att skon jag köpt är för stor, måste nog in till djuraffären och köpa en storlek mindre. Han är en stor hund med väldigt små tassar!
 
Nu ligger han iallafall och sover, är nyfönad och har fått ett ben som han tuggade på ett tag innan ögonen gick i kors. Själv sitter jag och redigerar bilder från dagens äventyr och de dyker upp senare. Ska ta och städa här hemma då det ser ut som skit igen med pälshögar och sand på golven. Tur att jag tycker om att städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0