Koppelträning

Idag beslutade jag mig för att äntligen ta i tur med koppelproblemet Izor och jag har haft i över 2 år. Tack vare en massa tips och peppning från A så kopplade jag hunden och gick ut. Jag kan ärligt säga att det var den bästa promenaden jag tagit med Izor. Jag var avslappnad och kände att jag hade kontroll. Izor gick jätte fint vid min sida men fick då och då bli påmind att gå vid min sida. Han hade jätte fin kontakt med mig hela tiden och fick mycket beröm i olika former. Gjorde iordning en härlig gott och blandat godismix och tog med en kamptrasa. Det gick åt en hel del godis och kampleksaken användes flitigt. Fy sjutton vilken härlig promenad det var. Ingen stress, ingen nervositet. Bara lugn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0