Kakor

Idag har det inte blivit någon hundig dag, har haft besök av W och vi bakade kakor. 
 
Iz har varit väldigt lugn och bara tagit dagen med ro, även såna dagar kan behövas för en Tervueren. Min syster återvände till Uppsala och helt plötsligt känns min lägenhet otroligt stor. Lite trist när man ses så sällan att varseln blev så kort. 
 
Men vi kommer att åka till Uppsala i sommar, även Aryah kommer att följa med när hon har flyttat hit. Det kommer att bli trevligt. Fick ett videoklipp för inte så länge sen och valparna har utforskat världen utanför valplådan. Ojoj vad de sprang omkring på sina ostadiga små ben. Jag vill bara åka till Norge nu och träffa småttingana men tyvärr så går inte det utan jag får vänta tills vi ska hämta hem A. 
 
Nu ska jag lägga mig bredvid min fina Izor och slå på tvn, det blir en tidig kväll för oss.
 

Kommentarer
Postat av: E

Det ska bli kul att följa er när valpen kommit!
Hur kommer det sig att du valt en tik denna gång? och vad har du för planer för valpen?
:)

Svar: Efter att ha rådfrågat Izor's uppfödare, den blivande uppfödaren och flera andra om vad de tycker är lämpligast som malle har jag fått svaret att en tik är lättare att börja med då de inte är lika flamsiga som hanarna. Det tror jag säkert, Izor som fyller 3 år har nu börjat komma in i "vuxen fasen". Hade jag bara fått gått på min egna känsla hade jag valt en hane, men eftersom folk som kan och har haft rasen så pass länge råder mig att skaffa tik så känns det bra.
Jag har tänkt utbilda henne till vårdhund, alt räddningshund om hon blir godkänd. Mer info om våra planer och så kommer senare!
Mandana Veysi

2014-06-11 @ 18:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0