Inte min dag idag

 
Varit på ett ärende nere på stan idag, mor och Iz följd med. Den första biten gick han hur fint som helst i kopplet men så fort vi kom ner på stan började han stressa, dra och sluta lyssna på mig. Mitt tålamod var inte riktigt med mig och jag orkade inte stanna upp efter varje meter och vänta in honom.
 
På väg från stan var dock bättre, han gick lite framför men drog i alla fall inte i kopplet förutom vid några enstaka tillfällen. Han lyssnade inte alls när vi gick från stan och brydde sig inte en jota när jag tog tag i kopplet och sa åt honom att skärpa sig. Men så fort vi kom till brynäsbacken så gick han kalasfint i kopplet. Drog inte ett dugg, gick fot hela vägen upp.
 
Knäppa hund, dags för mer passivitetsträning på stan. Jag är ju aldrig på stan, är inte sån som gillar att "hänga" där. Men fy vad nyttigt det är att miljö och passivitetsträna sina hundar i en sån rörig miljö.
 
Kom i alla fall hem, skulle installera min skrivare som jag fick hem från lagning och upptäckte att jag inte alls fått en ny skrivare utan att det låg en annan modell i förpackningen. Skitsur som jag redan var packade jag upp den och skulle installera den. Funkade det? nej, inte ett dugg. Så nu har jag packat ner den i kartongen igen och jag ska tillbaka till butiken med den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0