Havet

 
Izor och jag gick en långpromenad till havet idag där han fick springa och bada. Tyvärr försvann 2 bollar bland vassen, den ena sjönk och den andra fastnade där någonstans men hade ingen större lust att kliva i för att få tag i den. Det är första gången som han badat där och jisses vilken skillnad det var i jämförelse med ån. Här blåste det och man såg hur Izor fick jobba i vattnet för att komma fram. Han var helt slut efter några turer.
 
Till havet bar han klövjeväska och sen gick vi in i skogen som låg tätt intill där han fick springa av sig och leta pinnar som jag gömde. Efter det satt jag på honom väskan igen och vi begav oss hemåt.
 
Izor ligger totaldäckad på golvet och sover efter att ha ätit ett grisöra och jag har sjukt ont i nacken efter att ha sträckt mig.
 
Nu blir det inga fler långpromenader idag, vi har varit ute riktigt länge. Så både Iz och jag förtjänar en lugn eftermiddag/kväll. Vi ska träna lite rallylydnad men sen blir det bara att softa hemma. Vi kanske går över till R och tittar på film.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0