Träna för tävling

Nu jäklar ska vi träna rally så det ryker om det. Har bestämt mig för att vi ska tävla, och vi ska tävla så fort jag känner att vi är någorlunda "klara". Eftersom mina tävlingsnerver inte är dom bästa så är rally en jättebra start för oss. Jag känner att suget är där, så nu ska vi träna olika skyltar, finslipa det som behöver finslipas och ha så roligt vi bara kan. Jag ska kika på nätet när det hålls någon rallylydnadstävling i närheten som vi kan anmäla oss till. Det är dåligt med tävlingar här i Gävle så vi kommer nog att få åka en bit för att tävla. Saksamma, vi har inte gjort någonting speciellt än under den här sommaren så en liten resa skadar inte.
 
Idag ska jag ta och finputsa terven, pälsen ska borstas, tasshår ska klippas och öron ska rensas. Han börjar lukta lite illa så ett bad är inte långt borta det heller. Kanske badar honom ikväll, vi får se.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0