Tankar

Sol fick vi idag också, det innebär att vi kommer spendera större delen av dagen utomhus. Gårddagens passivitetsträning stal verkligen energi från Izor men det är bra. I början var han så uppe i varv, stressade upp sig och mig men sen efter en 10 minuter låg han passiv och såg sig omkring. Han var inte lika intensiv i blicken utan väldigt neutral. Det kommer bli flera café besök nu i sommar, just för att träna passiviteten och att man faktiskt kan ta det lugnt i stan. Det gäller både för Izor och för mig. Jag vet att det största problemet är jag. Jag blir otroligt stressad när jag kommer till stan. Trivs inte i den miljön för 5 öre och vill bara fly. Så det är inte bara träning för Izor utan även för mig.
 
Men idag blir det inga stads besök tror jag. Vi går nog till naturreservatet så han får strosa omkring där och även lite simning i vattnet. Det är så himla skönt att ha vattnet så pass nära, förr fick vi cykla eller gå ner till Testeboån och det är en liten bit men nu har vi vattnet alldeles i närheten. Och det skönaste av allt är att vi inte har stött på några människor där än, det som är lite jobbigt med ån är att fler folk vill vara på stranden och det förstår jag. Och stranden för först och främst lämpad till människor och även om de säger att det är okej att jag släpper min hund där så tror jag inte att dom uppskattar att bli genomblöta av honom när han skakar sig och hoppar i vattnet.
Men sen finns det dom som inte bryr sig alls utan bara tycker att det är roligt att se hunden leva rövare och det är alltid roligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0