Långpromenad med familjen

Mor, far och jag gick en långpromenad ihop. Vi började gå vid 4 snåret och kom hem för 20 minuter sen. En 4 timmars promenad satt fint. Izor visste inte hur han skulle bete sig, han drog inte i kopplet men var inte långt ifrån att göra det. Han stängde av mig och levde i sin egna värld. Hm... Rätt irriterande. Men strunt samma. Vi gick runt på Brynäs och sedan visade jag pappa naturreservatet som han inte har sett ännu. Självklart så fick Izor bada när vi var där. Det hör liksom till. Vattennivån hade ökat och han hoppade i och simmade som en blådåre medan mamma nästan fick en hjärtattack då hon trodde att han skulle drunkna. Jag lugnade henne med att berätta att Iz inte skulle hoppa i om han var så trött. Och visst stämmer det, sist vi var ute orkade han inte simma mer så han stannade kvar på land.
 
Efter någon timme där så gick vi till Coop. Pappa och jag lördagshandlade till mig. Han var så snäll och bjöd på det jag handlade. Köpte loka, frukt, sojamjölk och sånt som går åt hemma.
 
Efter det traskade vi hem igen, plockade in varorna som skulle till kylen och tog fram en kalkonhals från frysen som Izor ska få som kvällsmat. Vi tvåbenta åt färsk melon och ananas och nu har de gått hem till sig, jag ska fixa käk till mig och sen ska fluff och jag bara ta det lugnt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0