getingstucken

Igår när jag gick en promenad med hundarna och släppte dom på samma gamla vanliga ställe som Izor är van vid. Allt var frid och fröjd, de sprang i höggräset. Eller tja, Izor sprang och apporterade pinnar medan Aryah försökte springa ifatt honom utan större resultat. Helt plötsligt flyger Izor ca 1,5 meter rätt upp i luften och springer sen ifrån platsen. Jag tänkte bara, shit nu blev hab ormbiten. Kallade in honom och han kom en aning förvirrad. Märkte efter några sekunder hur det surrade runt mig. Sen var det svart i luften. Han hade nosat på ett jordgetingsbo och blivit stucken. Jag tog Aryah under armen och kopplade Izor för att komma därifrån så fort som möjligt. Stannade till ute för att kolla igenom honom och märkte att han inte stödde på ena bakbenet. Dock reagerade han inte när jag kände pch klämde på tassen. Väl hemma var han någorlunda lugn. Efter en liten stund märkte jag att hans nos svällt upp lite och ringde genast mamma som kom över och kontaktade sedan Åsa för råd. Kylde ner nosen med is lindat i en handduk och försökte få tag i en veterinär utan resultat. Efter en liten stund gick svullnaden ner och Izor somnade. Efter det var han bra igen. Han fick äta en isglass som kylde halsen lite grann. 
 
Jättetrist att jordgetingar flyttat till det stället. Men numera går vi inte dit. Är så glad att Izor klarade sig så bra som han gjorde. 
 

Kommentarer
Postat av: Elin & Olle

Ursh men stackars liten :(( <3

2014-07-20 @ 17:46:21
URL: http://teamtollare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0