Gårdagen

Igår var det inte extremt varmt ute så jag kopplade hundarna och gick med dom till naturreservatet i valptakt. Promenaden som vanligtvis tar 20 minuter för mig och Izor tog närmare 3,5 timme med Aryah. Men man ska inte stressa på så små valpar att gå långt.
 
Båda gick lösa och strosade omkring i sin egen takt. Vi stannade till vid en brygga där Izor fick simma lite efter några dagars vila pga getingsticket han fick. Men nu är han tillbaka igen, tack och lov. Var väldigt orolig för honom ett tag.
 
Lilla pirayan Aryah växer så det knakar. Hon är tung att bära omkring på numera och stark som sjutton för att vara en knappt 9 veckors valp. När vovvarna har vaknat ska vi gå ut på gården igen så jag kan träna lite med dom. Det tror jag uppskattas. Tränade lite smått med Izor tidigare idag och det gick riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0