Fika på stan

Vid 12 tiden gick mor och jag ner till stan, Izor gick bättre än förväntat i koppel och ignorerade hundmöterna. Han blev fotograferad av en kvinna som föll pladaskt för hans utseende, en man envisades med att han skulle klappa honom trots att jag tydligt sa nej. Och sen kom en gubbe med sin Lagotto och sa åt mig att avliva Izor bara för att han gjorde ett utfall, jag fick snabbt kontroll på honom och fick han att lugna sig. Gubben fortsatte att skrika flera meter bort och tillslut försvann tålamodet så jag skrek tillbaka. Innan och efter det skötte sig Iz hur bra som helst vid hundmöten. På väg till Söder's Zoo drog han en del i kopplet vilket inte uppskattades. Hittade ingenting där inne så Iz och jag rundande av vid Polhem och mor skulle få egna ärenden. Helt plötsligt försvann den upphetsade hunden och han blev stencool. Gick hur fint som helst vid min sida hela vägen hem till L.
 
Hämtade Kepler och gick en promenad med dem, fick ett tunt läderkoppel av L till lilla Aryah. Precis ett sånt jag letat efter. När jag hade varit ute med hundarna ett tag vände vi om, lämnade K och vi gick hem igen.
 
Nu ligger Izor och tuggar på ett köttben och jag har ätit en glass. Jag ska ta och föra över lite bilder från gårddagen till datorn nu när jag äntligen har fått tillbaka den!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0