viktigt med många lekkompisar?

dagligen läser jag att folk har problem att deras hund/hundar inte vill leka med andra hundar. eller att de inte går ihop med alla hundar de möter.

Min hund går i princip ihop med alla hundar som han fått lära känna. förutom en hund som försökt hugga honom gång på gång. men hur viktigt är det att han har 100 olika lekkompisar? han har 3 lekkompisar och tro mig, han lider inte av att inte få leka med alla hundar han ser. jag förstår ärligtalat inte varför folk är så bestämda med att deras hund SKA få leka med alla hundar. Min Izor får inte alla gånger leka med sina kompisar när vi ses. varför? jo för att han inte behöver leka med dem så fort de ses. det är trots allt Jag som ska vara den roligaste i min hunds värld, inte grannhunden.

sorry för rörigt inlägg, behövde bara skriva av mig.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Håller med dig helt. Min hund morrar o skäller mot varje hund han ser ute. Och många säger att han måste vänja sig att träffa andra hundar, men han måste inte det. Visst är han osäker men mycket beror på att han blivit attackerad och då tänker inte jag tvinga honom att träffa andra hundar. Även han har 3 vänner mer behöver han inte. Bara tiden när han ska lära känna en annan hund tycker han är obehagligt men sen är de bästa vänner. Men på promenader ska han inte träffa någon hund utan han är ute med MIG för att promenera och ha kul med MIG inte andra hundar. Tycker inte han mår dåligt över det, han har ju som sagt mig och husse. Och sin kompis som bor med oss(vår första hund).
Det är lite som oss, stannar vi och pratar med varje människa vi möter på promenaderna? Nej vi gör inte det, vi hälsar kanske och går glatt förbi, mer än så blir det inte.

2014-01-07 @ 11:19:27
Postat av: Suzan

Håller helt med! Skulle dessutom aldrig funka på min tik för då hade hon trott att hon fick hälsa på alla hundar när hon ville. Hon älskar allt och alla. Hon har också några få kompisar som vi inte alltid hälsar på, tror bara det är nyttig träning som gör hunden mer stabil :) får min andra tik i mars och nu när jag lärt mig mycket från min första hund har jag tänkt vara ännu mer ordentlig, för det är helt klart värt det!

Svar: Vad roligt med en till hund. Grattis till nykomlingen! :)
Mandana Veysi

2014-01-09 @ 00:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0