trickträning och weight pull

igår var jag, mamma och en vän till mamma ut till valbo för att köpa mima julklappar. jag fick en ny laptop och jag hoppas att den kommer att hålla i några år samt en 40 tums tv. äntligen en egen tv. jag har aldrig haft det tidigare. dock har jag bara fått igång 3 kanaler på den. är inte den mest tekniska person här i världen.

jag var in på arkens zoo och jennys hund och katt en snabbis men hittade ingenting åt prinsen.

eftee att jag vilat upp mig hemma plockade jag fram klicker och godis för att träna lite. vi fortsätter att slipa på gamla trick som izor redan kan. sedan tränade jag lite skick runt olika föremål. gick väl sisådär. han kom åt föremålened svansen så de åkte ner i backen (två rökelse förpackningar) annars klarade han det riktigt bra. blev ett kort träningspass igår och inte alls några skojiga promenader men det tar vi igen idag. funderar på om jag ska gå till skogen med izor och låta honom springa av sig och köra lite skogs dp.

någonting mer som jag funderat på nu i några veckor är om jag skulle önska mig en weight pull sele. är inte så jätte intresserad av WP men att dra tyngder är kanon för att bygga muskler. tänkte om han skulle få dra lite kättning på promenaderna för att låta honom jobba lite. självklart ska han inte dra tyngder på alla promenader men kanske 2-3 ggr i veckan.

jag ska ta kontakt med WP gruppen i gävle och se om izor och jag kan få prova på några gånger först?

är lite tveksam om jag kommer att kunna få en sele i födelsedagspresent då mina julklappar var riktigt dyra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0