rallylydnad

Gid morgon allihopa.  Vaknade för en timme sen ungefär och Izor ligger i sin BIA och sover. Jag ska snart kliva upp och göra mig iordning tills vi börjar idag.ska bli spännande att se hur Izor är i skolan utan att få träna.  
 
Sen ska vi träffa Hana och Aska så då blir det fart på monstret. Pratade med Helena och vi har bokat in träff nästa vecka så att charlie och Izor ska få träffas igen. Det var länge sen de sågs nu.
 
Jag har funderat lite på det här med rallylydnad. Det kanske vore något att testa. Jag vill tävla i lydnad med Izor men vill såklart prova på de andra sporterna som finns i hundsverige. Någon som har erfarenhet av rally? Ska fråga min hundlärare lite om sporten idag och sen läsa på lite om rallyskyltarna. 
 
Jag vill börja tävla och jag måste börja någonstans. Känns som att rally knte är lika bestämt och strikt spm vanlig tävlingslydnad. Nåja vi får se! Ut och tävla ska vi nog göra iår. Ska troligtvis gå en agilitykurs också så att jag får lära mig mer om handling.  Känns så skönt att jag blivit motiverad till att börja träna mer på allvar.  Och jag tror att Izor tycker detsamma.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vi tränar både rallylydnad och tävlingslydnad och tänker dom dig - att rallyn är lite mer avslappnad. Har haft mkt nytta av rallyn i lydnaden då det hela blir väldigt possitivt :) Det jag kan känna som kan försvåra lydnaden är om man vänjer sig att prata mkt och att visa mycket i rallyn.

Svar: Jag ska absolut ge rallyn en chans, måste bara lära mig att förstå skyltarna men det går fort!
Mandana Veysi

2014-01-15 @ 13:22:43
URL: http://ayamalamute.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0