hästar

idag åkte jag ut till GFRK tillsammans med Wictoria. izor fick titta på hästarna på avstånd då jag inte visste hur hundvana hästarna var.

izor har varit jobbig hela dagen. han har inte fått någon vidare fysisk motion på två dagar och det har märkts! på bussen tog det lång tid innan han la sig och vilade. vid köpis gick han upp i varv och då blev jag riktigt less. han är van att vara på köpis så blev inte jätte glad när han struntade i vad jag sa åt honom. skrek rätt ut vid tillsägelse och spelade världens drama queen.

hemresan gick bättre och ute i stallet var han cool. vi åkte hem till W och la oss och vilade i en halvtimme (inkl Izor, wow!) innan vi började baka inför W's födelsedagsfest. efter bakningen gick vi och hämtade Wilma och sen gick vi till min buss. nästan hela promenaden till bussen drog ham i kopplet och lyssnade inte alls. eller han tog snarare inte åt sig av det jag sa. så idag har Izor varit billig. men nu är vi kompisar igen och har haft soffmys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0