Han växer

Tog några bilder på Izor tidigare idag och visst har han utvecklats mycket! Han kan inte misstas för en tik längre, haha. Jag vet att bilderna är väldigt ljusa men jag tyckte att dem var fina så. 
 
Blev jätte sugen på att träna lydnad så tänkte köra lite övningar inomhus med honom när han har vilat en stund. Klippte även klorna på honom idag också. Man skulle unna tro att han har långa klor med tanke på hur ofta jag klipper dem men så är inte fallet. Han har korta och fina klor och det jag gör ca 1-2 gånger i veckan är att jag "skalar" av klon tills jag kommer till pulpan,
 
Hur ofta klipper ni hundens klor?
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Klippte de också ca 1 gång i veckan innan. Men sen råkade jag klippa min hund ipulpan och sen dess har jag blivit lite osäker, vilket min hund känner. Så nu får en veterinär göra det och hon tycker det räcker var femte vecka ungefär. Om jag hade fortsätt själv, eller om jag går över till det sen igen så kommer jag dock och klippa lite varje vecka just för att kunna ha dem så korta som.möjligt :)

Svar: Vad tråkigt att du blivit osäker vid kloklippning. När jag köpte Izor var jag livrädd att klippa hans klor (svarta klor) men jag började "skala" klorna och då lärde jag mig att slappna av och nu mera går kloklippningen som en dans! jag vet hur mycket jag kan klippa och min hund är trygg och avslappnad. :)
Mandana Veysi

2014-01-11 @ 20:04:21
Postat av: Rebecca

Klipper oftast 1 gång i veckan eller varannan. Min hund har haft mycket problem med kloklippning så sitter ofta o pillar med klor/tassar bara för att han ska vänja sig att det inte är nån fara. Skalar precis som dig :)

Svar: Jätte bra att du är och pillar ofta på klorna. Jag har haft en hund som var väldigt rädd om sina tassar och jag vet hur jobbigt det kan vara vid kloklippning. Det är bara så synd att många hundägare struntar i kloklippning om hunden tycker att det är obehagligt och hunden istället får på tok för långa pulpor.
Att skala klorna tycker jag är jätte bra, då kan man skala tills man är framme vid pulpan utan att riskera att klippa i den :)
Mandana Veysi

2014-01-11 @ 20:18:07
URL: http://rebeccatrolin.wordpress.com
Postat av: Sandra

Så fin han är och fina bilder! :) jag klipper Sveas klor 1-2 gånger i veckan. Tyvärr hanns inte hennes klor med under väldigt kort period och pulpan växte snabbt med klorna vilket har resulterat i att jag tycker att hennes klor är något långa även när dom är nyklippta. Men pojkvännen tycker att jag är lite löjlig med hennes klor 😊

Svar: Tack vad glad ja blir! :)Det där med klor är så olika från hund till hund, för vissa hundar växer klorna och pulpan med raketfart medan andra har tur där deras hundars klor växer mer långsamt. Jag vet inte till 100% om detta stämmer men jag har läst på flera forum att nu i vintertid kan man få pulpan att dra ihop sig väldigt fort om man är snabb att klippa klorna på hunden direkt när man kommit in efter en längre promenad. Jag har själv inte prövat så jag vet inte. Retar pulpan istället och klipper ofta och lite. :)
Mina föräldrar påminner om din pojkvän. De tycker att jag är för på min hunds klor. :)
Mandana Veysi

2014-01-11 @ 20:23:34
URL: http://sandraochsvea.blogg.se
Postat av: Martina

Vilken sötnos :)

jag klipper min hunds klor 1 gång/vecka. Tycker inte om för långa klor och så har vi haft jätte proplem med hans kloklippning så vill verkligen hålla en rutin på det!

Kika gärna in hos mig också :)

ha en fin söndag!

Svar: Bra inställning! :)
Ska kolla in din blogg!
Mandana Veysi

2014-01-12 @ 10:38:07
URL: http://martan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0